Wat we doen
Merkonderzoeken
Door middel van merkonderzoeken krijg je inzicht in het eventuele bestaan van oudere merken die een risico vormen voor het gebruik en de registratie van je merk. Je kunt dan in een vroeg stadium bijsturen.
In de meeste landen maakt dat onderzoek geen deel uit van de registratieprocedure, zodat vooronderzoek de enige manier is om risico’s in kaart te brengen en problemen te voorkomen. Dat is van belang, omdat een gegrond bezwaar tegen jouw merk, je plannen kunnen dwarsbomen.
Bij een merkonderzoek wordt het potentiële merk onderzocht in de klassen die van toepassing zijn op jouw product of dienst. We stellen eerst gezamenlijk vast wat de beoogde en toekomstige activiteiten zijn met jouw merk.
Er zijn verschillende niveaus merkonderzoeken
Zelf kun je prima bekijken of het merk identiek voorkomt en of de gewenste domeinnaam en social media accounts nog vrij zijn. Trek daar alleen niet te snel conclusies uit. Niet elk geregistreerd merk wordt al gebruikt, maar kan wel worden ingeroepen. Daarnaast zijn niet alleen identieke merken, maar ook overeenstemmende merken een mogelijk risico.
Wij voeren bij elk nieuw merk eerst een kosteloos en vrijblijvend oriënterend merkonderzoek uit. Daaruit komen identieke of sterk gelijkende merken naar voren.
Wil je meer zekerheid, dan kunnen we een uitgebreid beschikbaarheidsonderzoek uitvoeren. Daar komen ook merken uit die minder overeenstemmen, maar door de combinatie met de klassen toch opvallen.
Onze merkonderzoeken geven een duidelijk beeld van de beschikbaarheid en risico’s van een merk. Wij gebruiken onze juridische ervaring en persoonlijke mening om tot een duidelijk advies te komen.
Vraag het ons
Wij vinden niets leuker dan te horen wat je plannen zijn, welke merknaam of product je hebt bedacht en om je verder te helpen met duidelijke adviezen en een actieplan. Of heb je een conflict? Dan helpen we je ook graag. Bel of mail ons vrijblijvend voor overleg.